Categories Zakupy

Profesjonalne opisy produktów – jak powinny wyglądać?

Profesjonalne opisy produktów to sukces Twojego sklepu internetowego. Składa się na niego kilka ważnych elementów, o których przeczytasz w tym artykule. Opis produktu powinien zawsze mieć dobrze usystematyzowaną strukturę, która pozwoli klientowi zorientować się w jego najistotniejszych zaletach, a także skutecznie przekona do dokonania zakupu.

Dlaczego każdy sklep internetowy potrzebuje profesjonalnych opisów produktów?

Odpowiedź jest niezwykle prosta – w sklepie internetowym sprzedają Twoje opisy i ich strona wizualna. To, jak zaprezentujesz się w sieci, będzie przekładało się na wyniki Twojej sprzedaży. Im wyższa jakoś tworzonych przez Ciebie treści, tym chętniej klienci kupują od Ciebie produkty.

Jakie cechy powinny zawierać dobre opisy?

  • Powinny być przede wszystkim spójne z resztą opisów na stronie, oraz wizerunkiem marki,
  • Wiarygodność to jedna z podstawowych cech – zrezygnujmy więc z nadmiernego wychwalania, pokażmy wady i zalety produktu, starajmy się robić to w miarę neutralny sposób,
  • Poprawność – zadbajmy o to, żeby opisy były poprawne pod względem merytorycznym, stylistycznym i nie zawierały błędów ortograficznych, ani literówek.

Co powinien zawierać profesjonalny opis produktu?

Produkty sprzedawane w sieci muszą od początku do końca wizualnie działać na klienta – od zdjęcia, po opis produktu, który klient przeczyta zachęcony tym, co widzi na ekranie komputera. Pamiętaj, że kupujemy przede wszystkim oczami i naszymi emocjami, uczuciami – dopiero później włącza się racjonalizm. Dlatego zadbaj o to, by działały odczucia.

Zdjęcia

To właśnie ta wizualna strona, która jako pierwsza przyciąga klienta. Dzięki dobrym, ciekawym zdjęciom możesz przyciągnąć jego uwagę, a także zatrzymać ją na dłużej. Każdy produkt powinien zawierać chociaż jedno zdjęcie. Zadbaj o to, by zdjęcia były najwyższej jakości – najlepiej skorzystać z usługi profesjonalnej fotografii produktowej. Taką pomoc możesz otrzymać na stronie https://contentcloud.pl/opisy-produktow/.

Cechy produktu (atrybuty)

Gdy masz do czynienia z technicznymi produktami, bardzo ważnym elementem opisu są atrybuty – inaczej cechy produktu lub specyfikacja techniczna. Pozwala ona szybko zorientować się w najważniejszych zaletach produktu i dowiedzieć się klientowi czy to jest właśnie, to czego poszukuje i oczekuje od konkretnego produktu.

Dodatkowo specyfikacja techniczna potrafi być bardzo trudna do odczytania przez klienta, więc umieszczenie jej w liście cech produktów jest najlepszym rozwiązaniem, na przedstawienie trudnych i zawiłych dla klienta zagadnień.

Dane logistyczne

Dzięki takim danym nie tylko klient otrzymuje ważne informacje, ale również pracownicy sklepu, magazynu i kurierzy. Dane logistyczne pozwalają zorientować się w wymiarach produktu oraz jego wadze, a także konkretnemu ułożeniu na magazynowych półkach. Wszystko to składa się też na szybsze wyznaczenie daty wysyłki produktu i dostarczenie jej pod drzwi klienta.

Opis skrócony

Opis skrócony ma za zadanie zachęcić klienta do tego, by zapoznać się z całym opisem produktu. Jest to miejsce przede wszystkim na zachęcenie klienta i przyciągnięcie jego uwagi.

Opis pełny/marketingowy

To już bardziej szczegółowa część opisu produktu. Tutaj zawieramy wszystkie potrzebne informacje, których wcześniej nie mogliśmy rozwinąć. To w tym miejscu pojawiają się wszelkie słowa kluczowe.

Na jakie pytania powinien odpowiadać dobry opis?

Klient poszukuje przede wszystkim kilku istotnych odpowiedzi, a Twoim zadaniem jest mu je dostarczyć, właśnie w opisie produktu. Co to za pytania?

  • Jak działa produkt?
  • Kiedy i jak można go wykorzystać?
  • Jakie ma zalety?
  • Jakiego materiału użyto do jego wykonania?
  • Dlaczego mam go kupić?

Na jakie pytania musi odpowiedzieć sobie copywriter tworzący opis?

Nie tylko klient zadaje sobie pytania, szukając konkretnego produktu. Najpierw Ty sam musisz zastanowić się nad kilkoma ważnymi kwestiami. Aby zyskać spójność, wiarygodność, poprawność i jakość swojego opisu musisz przede wszystkim pomyśleć o tym:

  • Jaka jest grupa docelowa – kto będzie kupował produkt? Dla kogo jest on przeznaczony? Czego szuka? Jakie problemy i potrzeby ma zaspokajać Twój produkt?
  • Analiza konkurencji – jak inni sprzedają podobne produkty? W jaki sposób to robią? Co ja mogę dać od siebie nowego, innowacyjnego i oryginalnego? Czy innowacja jest mi potrzebna?